نجوا موزیک

ساخت وبلاگ

انواع ویزاهای کانادا و شرایط آنها

ویزای توریستی کانادا

اگر فرد متقاضی ویزای کانادا قصد دارد با اهداف گردشگری وارد خاک این کشور شود باید برای اخذ ویزای توریستی اقدام نماید. گردشگر با این ویزا می تواند حداکثر به مدت ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشد.

  • انواع ویزای موقت کانادا بر اساس تعداد ورود و خروج به این کشور

با ویزای یک بار ورود و یا چند بار ورود تنها اجازه اقامت ۶ ماهه در کشور کانادا را خواهید داشت و پس از آن موظف هستید این کشور را ترک نمایید و یا مجددا برای ویزا اقدام کنید.

-ویزای یک بار ورود کانادا (single): این ویزا امکان ورود به کشور کانادا را فقط برای یک بار به شما می دهد. و در صورت خروج از کشور باید برای ورود مجدد به این کشور دوباره درخواست ویزا بدهید.

-ویزای چند بار ورود به کانادا (multiple) : این ویزا به شما اجازه می دهد که تا زمان معتبر بودن آن چند بار وارد کشور کانادا شوید. توصیه می شود ویزای توریستی کانادا را تا جای ممکن به صورت ویزای مولتی (Canada Multiple Visa) دریافت نمایید. البته این ویزا در ایران با نام هایی مثل ویزای ۵ ساله کانادا شناخته می شود. افرادی که ویزای مولتی کانادا را دارند می توانند حداکثر ۵ سال و یا تا زمان پایان اعتبار پاسپورت خود (هر کدام که زود تر موعد آن برسد) ، بدون هیچ محدودیتی وارد خاک کانادا شوند و هر بار تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از سپری شدن این ۶ ماه نیز به این علت که اعتبار این ویزا ۶ ماهه است باید از کشور خارج شده (حداقل به مدت ۶ ساعت) و دوباره به کشور بازگردند تا اقامت آنها برای ۶ ماه دیگر بلامانع گردد.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا، در واقع یک نوع ویزای توریستی ویژه برای والدین و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ فردی که در کانادا اقامت دائم دارد، محسوب می شود. یعنی به بیانی دیگر دعوت کننده باید فرزند و یا نوه متقاضی باشد.

در قوانین سوپر ویزای کانادا برای دعوت کننده شرایط خاصی نظر گرفته شده است. برای مثال حداقل حقوق پایه دعوت کننده در کانادا نباید از ۲۴۰۰۰ دلار در سال کمتر باشد؛ همچنین دعوت کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را حداقل برای یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت نماید. البته دعوت شونده هم نیازمند نامه تاییده پزشک معتمد سفارت از سلامتی وی پیش از ورود به کانادا است تا از هزینه‌ های درمانی تحمیلی به دولت کانادا جلوگیری شود. این ویزا از نوع چند بار ورود است و دارندگان آن می توانند به ازای هر بار ورود به کشور حداکثر تا ۲ سال در کشور کانادا اقامت داشته باشند. البته اعتبار این ویزا ۱۰ ساله است اما به دلیل اعتبار ۵ ساله پاسپورت در ایران مدت اعتبار آن ۵ سال حساب خواهد شد.بعد از اتمام اعتبار پاسپورت متقاضی نیازی به اقدام مجدد برای ویزا نیست بلکه فقط کافی است برچسب سوپر ویزا بر روی پاسپورت جدید الصاق ‌شود.

منبع : سایت wisa

نجوا موزیک...
ما را در سایت نجوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا najvamusicc بازدید : 173 تاريخ : ساعت:

دربند

نجوا موزیک...
ما را در سایت نجوا موزیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سودا najvamusicc بازدید : 170 تاريخ : ساعت: